اهميت استفاده از پوكه سبك پوكه اي در ساختمان سازي چيست؟ اهميت استفاده از پوكه سبك پوكه اي در ساختمان سازي چيست؟

بلوک سبک پوکه ای

اهميت استفاده از پوكه سبك پوكه اي در ساختمان سازي چيست؟

يكي از مهمترين مسائل قابل توجه در صنعت ساختمان توجه به اصل استحكام و كاهش وزن ساختمان به منظور جلوگيري از هرگونه آسيب در هنگام حوادث گوناگون مثل زلزله ، آتش سوزي و ... مي باشد كه از راههاي رسيدن به اين هدف بسيار مهم جهت كاهش وزن بنا

استفاده از مصالح مناسب با وزن كم و مقاومت زياد مي باشد. امروزه بلوك هاي سبك پوكه اي در شكل ها و ابعاد مختلف جايگزين مناسبي براي مصالحگوناگون مانند : آجرهاي فشاري ، آجرهاي سفالي ، بلوك هاي پيش ساخته سيماني و ... بوده

و نقش به سزايي در جهت كاهش وزن ساختمان و همچنين سرعت بخشيدن به روند اجرايساخت بنا دارند.

همانطور كه از اسم اين بلوك مشخص است جهت ساخت اين بلوك به جاي استفاده از مصالح سنگين مانند ماسه از پوكه هاي معدني با حجم و مقاومت زياد و وزن كم و درصد كمي ماسه كه به وسيله سيمان و آب قالب زده شده است استفاده مي شود. وجود پوكه هاي معدني در اين بلوك ها علاوه بر كاهش وزن بلوك مزاياي ديگري مانند : مقاومت زياد ، كاهش تبادل دما و

به نوعي عايق نمون ديوار در برابر دما و عايق نمودن ديوار در برابر صدا ، كاهش هزينه هاي نازك كاري و ... را دارا مي باشد.

موارد مصرف اين بلوك ها نيز مشخصاً در صنعت ساختمان جهت ساخت ديوارهاي پيراموني، ديوارهاي دوجداره ، ديوار نما ، مكان هاي عايق صدا و حرارت و همچنين جهت جلوگيري از آتش همچنين جهت جلوگيري از آتش سوزي مي باشد.

مزاياي بلوك پوكه اي
-1در ساخت و اجرا كردن ديوار ها و يا سقف از بلوك سبك پوكه اي استفاده مي شود كه دليل آن سبك بودن و بزرگ بودن اين بلوك ها مي باشد

-2وزن كم بلوك هاي پوكه اي كه حدودا 2. 5برابر كمتراز بلوك سنگين ماسه اي هست كه اين خود به تنهايي امتياز بزرگي محسوب مي شود.

-3كار با بلوك پوكه اي سبك خيلي سبك تر و آسان تر نسبت به خيلي از ديگر محصولات ساختمان سازي مانند بلوك ماسه‌اي سنگين است . كه به دليل وزن كمي كه دارد به راحتي قابل حمل است يا به  آساني مي توان آن را ا به جا كرد.

-4زمان اجراي پروژه‌ها در قسمت ديوارچيني و اجراي سقف با بلوك سبك سيماني به حداقل رسيده است،اين مسيله در ساختمان ها يكي از مهم ترين و حياتي ترين مسيله براي مديران و مجريان پروژه مي باشد.

-5هزينه‌هاي ديوارچيني، كارگر، زمان، قيمت بلوك همگي با استفاده از بلوك سبك به شدت كاهش يافته است  به همين علت است كه استفاده از اين محصول براي هر ساختمان سازي در الويت نسبت به بقيه مصالح قرار دارد.

-6حمل و نقل و جابجايي آسان انواع بلوك سيماني سبك از مزاياي برتر ديگر آن‌ها مي‌باشد.

-7 وزن ساختمان و ديوار با استفاده از بلوك سبك پوكه  اي خيلي كمتر شده است.

-8  يكي ديگر از مزيت و كاربرد هاي قابل ذكر استفاده از اين محصول اين است كه آسيب‌هاي ناشي از زلزله به دليل وزن كم بلوك پوكه اي سبك، خيلي كم شده است.

-9استفاده انواع بلوك‌ پوكه اي سبك سيماني باعث مقاومت در برابر آتش و به تبع آن افزايش امنيت ساكنين ساختمان در برابر آتش سوزي شده است.

-10 بلوك‌ سبك پوكه اي به دليل نداشتن حفره ومنافذ هوايي كاملا عايق انتقال صوت و حرارت مي‌باشد.

-11توليد انواع بلوك پوكه اي درتمام فصول سال وجود معادن كثير پوكه معدني ميسر مي‌باشد.

با ما همراه باشيدتا در ادامه كمي راجب خصوصيات منحصر به فرد اين محصول هم براي شما شرح دهيم.

 شما مي توانيد با راحتي پوك‌ سبك پوكه‌اي با كمك فرز ببريد و هنگام استفاده از تيشه، فقط محل ضربه دچار شكستگي مي‌ شود و آسيب جدي بهش نمي رسد.

البته اين خصوصيت باعث مي شود از هدر رفتن مصالح و پرت كمتر آن جلوگيري ‌شود و به اين صورت كارپذيري فيزيكي بلوك افزايش پيدا مي كند.

بلوك سبك سيماني ساخته شده از پوكه معدني مي باشد.

جالب است كه بدانيد پوكه هاي معدني هم از معادن پوكه اي كه در در نقاط آتشفشاني ايران خصوصا در آذربايجان شرقي و كردستان استخراج مي‌شود. البته بايد بدانيد كه بلوك سيماني سنگين هم از ماسه ساخته ميشود.

قطعا مي دانيد كه ماسه از پوكه گرانتر و سنگين‌تر مي‌باشد و بلوكي كه توليد مي شود از ماسه، كيفيت كمتري هم نسبت به بلوك پوكه‌اي دارا است .

دليل آن اين است كه كه دانه‌هاي پوكه سبك تر، ريزتر و سرند هستند و همچنين پوكه در انواع دانه‌بندي مختلف موجود مي‌باشد.

مقاومت صوتي:

يكي از مهم ترين مسايلي كه بايد به آن توجا كنيد اين است كه ديوار و جدار ساختمان ها بايد به شكلي باشد كه  صدا از آن عبور نكند يا اگر عبور كرد در حدي باشد كه به صورت واضح شنيده نشود.

نكته اي قابل ذكر براي بلوكهاي سبك پوكه اي اين استكه بر اساس آزمايشات انجام شده طبق استاندارد ملي شماره ۸۵۶۸ ايران و ۳- ISO 140 داراي بالاترين مقاومت صوتي در رده بلوكهاي سبك مي باشند .

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/19 ساعت: ۱۰ توسط:rashabeton1 :